Noviteit
Direct geleverd, zodra beschikbaar.

ESU H0 Baureihe T18 (BR 78.0-5) in H0 31180

€ 579,00
  • iDeal
  • vinkje Dit product van ESU wordt gratis thuis bezorgd.
  • vinkje ESU Noviteit: direct geleverd, zodra beschikbaar.
  • vinkje binnen 60 dagen gratis retourneren.
  • vinkje Gratis ophalen bij 3.500+ ophaalpunten.

U kunt op de foto's zien dat onze T18 (BR78.0-5) er mooi uitziet en verschillende lantaarns, voedingspompen, bedrading, cabinedaken en kolenbakken heeft, afhankelijk van het tijdperk. Wat je misschien niet direct herkent op de foto's is de cilinderstoom, een nieuwe functie voor ESU-stoomlocomotieven. Dit gebeurde in het prototype toen condensaat werd uitgeblazen. Omdat cilinderstoom niet in elke rijsituatie ontsnapt, zelfs niet bij het origineel, gedraagt ​​ons H0-model zich overeenkomstig. Uiteraard kunt u deze functie naar eigen wens instellen, zoals u van ESU gewend bent. Overigens hoefde de rook die zichtbaar was op de foto niet te worden verbeterd door een beeldbewerkingsprogramma. Zelfs als sommige machines bij de DB waren uitgerust met een push-pull treinbesturing, het merendeel van de locomotieven stond altijd voor de trein, waardoor het nodig was om de locomotief op het bestemmingsstation te verplaatsen. Daarom leveren wij onze modellen met digitaal op afstand bedienbare koppelingen. Deze werken met de ESU universele koppeling 41000, maar ook met de Märklin® kortkoppeling, evenals in de handel verkrijgbare beugelkoppelingen. Zoals u die van andere ESU-tractievoertuigen kent, kunnen vele voorbeeldgetrouwe lichtfuncties worden ingeschakeld. Zo manoeuvreert u doorgaans met slechts één koplamp aan beide uiteinden. In het donker ondersteunen het chassis en de cabineverlichting het H0-personeel bij het werk. De krachtige klokankermotor met vliegwiel werkt diep in het metalen frame en zorgt, getemd door de LokSound 5-decoder, voor soepele rijeigenschappen en voorbeeldgetrouwe tractie.

 

De door de Vulcan-locomotieffabriek in Stettin ontwikkelde T18 gaat terug op de wens van verschillende Pruisische spoorwegdirecties voor een tenderlocomotief die minimaal 90 km/u vooruit en achteruit moet kunnen halen. De T18, gebouwd tussen 1912 en 1927 in 462 eenheden door verschillende fabrikanten, wordt beschouwd als de meest succesvolle locomotief voor reizigerstreinen van de provinciale spoorwegen en werd tot 1972 door de Deutsche Reichsbahn DR en zelfs tot 1974 door de Deutsche Bundesbahn DB gebruikt. Het symmetrische chassis maakte het mogelijk om in beide richtingen even goede rijeigenschappen te hebben, en de tank, die in feite afkomstig was van de G8, had zijn geschiktheid al bewezen bij de start van de productie van de T18. Met een vermogen van 1140 pk en een topsnelheid van 90 km/u, verhoogd naar 100 km/u vanaf de elfde afgeleverde machine, de locomotieven werden ook gebruikt voor lichte sneltreinen. Kort na de Tweede Wereldoorlog hervatte de Deutsche Bundesbahn (Duitse Bundesbahnen) proeven met duwtreinen (duw-trektreinen) om de keertijden van stoptreinen te verkorten. Voor dit doel werd een aantal van de 424 locomotieven die bij de DB bleven, uitgerust met een indirecte push-pull treinbesturingssysteem van de firma Hagenuk. Toen de trein werd geduwd, zat de machinist in de stuurstand en gaf de rijcommando's via het commando-apparaat door aan de stoker op de locomotief, die de controller bediende. Zodra de machinist begon te remmen, werd de regelaar automatisch gesloten door perslucht uit de stuurwagen. Later werd de push-pull treinbesturing verwijderd uit de meeste 78.0-5's en werden de locomotieven weer gebruikt voor lichte passagiers- en goederentreinen. Begin jaren zeventig bracht DB zijn Pruisen samen in Baden-Württemberg. Na de Tweede Wereldoorlog beschikte de Deutsche Reichsbahn van de DDR over 53 locomotieven van de serie 78. Om het zicht van de bestuurder te verbeteren, werden enkele machines van het depot in Stralsund uitgerust met kleine windleiplaten.

 

 

ESU komt jaarlijks met een scala aan nieuwe producten en modelspoor toebehoren. Deze noviteiten, ook wel nieuwigheden genoemd komen verspreid over het jaar op de markt. Alle ESU noviteiten worden jaarlijks in februari op de Nuerenbergse speelgoedbeurs gepresenteerd.

Bestel op tijd
Wilt u er zeker van zijn dat u de ESU H0 Baureihe T18 (BR 78.0-5) in H0 31180 als eerste in huis heeft, dan raden wij u aan om het bewuste artikel nu alvast te bestellen. Zodra het artikel in Nederland en Belgie leverbaar is sturen wij het direct naar u op.

Meer informatie
Railsysteem: 2-rail (DC)
Stroomsysteem: DC
Spoorwegmaatschappij: DB
Digitaal: Ja
sound: Met sounddecoder
Lengte over de buffers: onbekend
Merk: ESU
Schaal: H0
Noviteit: Ja
Voorraad: Niet in voorraad
prijs: € 579,00
EAN: 4044645311806
Handleiding: Niet beschikbaar

Bel de specialistHeeft u een vraag over de ESU E31180?
E-mail direct de ESU specialist.

Of bel onze klantenservice. We zijn bereikbaar van
maandag tot en met zaterdag tussen 11.00 en 18.00 uur.

Nederland: +31 (0)85-201 9726
Belgie: +32 (0)78-486 607

BezorgingKunt u niet wachten totdat de ESU H0 Baureihe T18 (BR 78.0-5) in H0 31180 bij u is bezorgd? Na uw bestelling gaan we direct aan de slag. Levering is bij producten in voorraad vaak al de volgende dag. Bij elk product hebben wij de actuele levertijd aangegeven voor zowel Nederland als België.

Bestelt u meerdere producten met verschillende levertijden dan geldt altijd de langste levertijd zodat wij uw gehele bestelling in een keer kunnen versturen. Heeft u een product eerder nodig dan kunt u altijd twee aparte bestellingen maken.

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Kerstdorpshop is onderdeel van Van Berkel Webshops | KVK: 53406273 | BTW: NL002193114B92 / BE0762960329 | Copyright © 2022
De waardering van www.modelspoorgigant.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.6/10 gebaseerd op 772 reviews.